le 23 juillet 2012
Dans ce livre, nous trouvons l'avis de différents auteurs concernant l'univers de Percy Jackson. Joliment écrit avec même une pointe d'humour, il fût un plaisir à la lecture. Les analyses sont très recherchéés et faciles à lire. Le livre comporte également un petit dictionnaire mythologique.
A lire absolument, la partie sur le choix de devenir une chasseuse d'Artémis et quel Dieu choisir comme parent.
le 21 août 2011
Love for Percy Jackson is sweeping readers everywhere -- and not just teens. Other authors love him as well, and they have something to say about him! DEMIGODS AND MONSTERS is a book of essays penned by other authors covering all things Percy Jackson.

Jenny Han gives godly parental report cards and asks if you could pick one parent out of the god realm, who would you choose? Rosemary Clement-Moore writes a lesson in recognizing monsters, for beginners, of course. Ellen Steiber attempts to answer why Dionysus isn't a poor choice for the director of Camp Half Blood. Nigel Rodgers writes a glossary of "Who's Who?" in Greek Mythology.

Cameron Dokey, Paul Collins, Carolyn MacCullough, Elizabeth M. Rees, Sarah Beth Hurst, Elizabeth E. Wein, Kathi Appelt, and Sophie Masson also write essays that are humorous, clever, odd, and just plain great.

Percy Jackson fans will love this book.

Reviewed by: Jennifer Rummel
le 22 novembre 2014
rick riordan m'a toujours passioné.Au début, ce livre ne m'interressait pas mais je me suis obligé à le lire et au final je l'ai bien aimé. Dans ce livre il laisse d'autres auteurs décrire son monde. Je l'ai adoré alors lisez le!