le 11 mars 2010
Je suis une"Dog Listener" formee par Jan Fennell - je ne peux donc etre objective - mais pour moi ceci est une livre de reference continu. Quand quelqu un me contacte car il a un probleme avec son chien je lui conseille toujours d'abord ce livre et ou le DVD ... et bien souvent cela resoud le probleme... Jan nous explique comment "parler' la langue de nos chiens et donc de mieux pourvoir communiquer avec eux... Pour tout ceux qui veulent amielorier leur relation avec leur chien pour une vie plus agreable ensemble...

I cannot be seen as objective as I am a Jan Fennell trained Dog Listener but to me this is a reference book. When contacted by someone with an unruly dog, I always suggest they acquire this book and/or the DVD as that may well resolve the problem... The book is a must read for all those who want to improve their relationship with their dog without force or gadget...It is a way of life of life for life ... after all we are learning the dog's language
le 29 août 2010
Jan Fennell obviously has great insight into how dogs think, a useful addition to any dog owners library. Too many of us treat our dogs as children and not as dogs, this book tells you how to change this and make everybody's life better.
le 10 décembre 2013
This book teach you a lot about how to let ur dog join you instead of you give order to your dog force them to listen to you , I learned a lot from it .