Commentaires en ligne

3 étoiles:    (0)
2 étoiles:    (0)
1 étoiles:    (0)

Moyenne des commentaires client
Partagez votre opinion avec les autres clients
Créer votre propre commentaire

Du plus utile au moins utile | Du plus récent au plus ancien

4 internautes sur 12 ont trouvé ce commentaire utile
4.0 étoiles sur 5 Una biografia de Metternich sense prejudicis liberals, 4 septembre 2002
Par Un client
Ce commentaire fait référence à cette édition : Metternich (Broché)
El gran especialista sobre la Restauració (veure “La Restauration” del mateex autor, també molt recomanable), Guillaume de Bertier de Sauvigny, ens apropa en aquest volum la figura complexa del fidel ministre de Francesc II d’Austria. La imatge fèrria i despietada del canceller que ens havia llegat certa historiografia, francesa principalment, és bandejada amb proves documentals. Cal, però, precisar que aquesta nova revisió de la figura de Metternich també ens descobreix moltes de les seves « debilitats » .
Tot i ser el campió de l’ancien régime, Metternich no se’ns presenta com el líder segur i implacable, sinó més aviat com un dirigent que ha d’acceptar la situació internacional tal com li ve i, fins i tot, moltes vegades el veurem impotent davant dels esdeveniments. També ens adonarem que la seva imatge mítica en els afers internacionals, tenia els peus de fang de la política interior de l’imperi, de la qual era totalment aliè (una anècdota referent a un familiar seu a qui no pot estalviar la presó, en el moment més àlgid del seu poder, és prou il·lustrativa). A més, la seva agitada vida amorosa (que no impedeix, evidentment, el compliment de les obligacions conjugals i paternals) ens presenta un ser humà feble i apassionat, també egoista i desitjós de l’afalac proper i càlid.
En definitiva, una obra molt recomanable, molt amena i ben escrita, que si no reivindica la figura de Metternich (cosa que podria fer-se, com a mínim des del punt de vista europeu), sí que la resitua entre les grans personalitats del segle XIX.
Aidez d'autres clients à trouver les commentaires les plus utiles
Avez-vous trouvé ce commentaire utile ? Oui Non

Du plus utile au moins utile | Du plus récent au plus ancien
ARRAY(0xa716f288)

Ce produit

Metternich
Metternich de Guillaume de Bertier de Sauvigny (Broché - 21 octobre 1998)
EUR 28,50
En stock
Ajouter au panier Ajouter à votre liste d'envies
Rechercher uniquement parmi les commentaires portant sur ce produit