5.0 étoiles sur 5 "Dumbo" en Blu-Ray, un travail de Restauration exemplaire.

Encore une fois il faut bien admettre que Disney a fait pour le Blu-Ray...
Publié le 28 juin 2010 par lepetitalex

3.0 étoiles sur 5 disney
Que dire d'autre c'est un disney. Quelque chose de magique, d'unique, d'enjoué, de triste, de joyeux etc... etc...
Un des tout premier en plus, forcément par rapport à quand on est petit, on l'apprécie moins, mais c'est un régal pour les enfants.
C'est parfois dommage de devoir grandir!
Publié il y a 23 mois par Sylvdra

5.0 étoiles sur 5 "Dumbo" en Blu-Ray, un travail de Restauration exemplaire., 28 juin 2010
lepetitalex "lepetitalex" - Voir tous mes commentaires
(TOP 500 COMMENTATEURS)    (COMMENTATEUR DU HALL DHONNEUR)
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo [Édition 70ème Anniversaire - Édition spéciale Blu-ray + DVD] (Blu-ray)

Encore une fois il faut bien admettre que Disney a fait pour le Blu-Ray de "Dumbo" un travail de Restauration exemplaire pour ce Film d'Animation qui date, excusez du peu, de presque 70 ans. Le Film est présenté dans son Format d'origine, en 1.33, donc avec une Bande Noire de chaque côté de l'image, mais il est possible de mettre la fonction Bonus View qui incruste des Dessins à la place des Bandes Noires. Le MAster a été restauré image par image afin d'éliminer défauts et saletés et de rendre à l'image ses couleurs d'origine qui s'étaient fortement détériorées au cours des années. Le grain Cinéma qui était devenu envahissant sur le Master a été éliminé, cette Remasterisation n'a heureusement pas pour effet de rendre l'image "Moderne", celle-ci restant toujours naturelle et respectueuse du style visuel original et de l'animation, au graphisme volontairement simple, de ce Dessin Animé. Si la précédente édition DVD était terne, là, grâce à une palette colorimétrique riche les couleurs sont éclatantes et retrouvent leur lustre d'antan. On ne trouve donc aucune tache, aucune griffure, aucune poussière sur ce nouveau Transfert Blu-Ray. La magie originale du spectacle est totale.

Les Pistes Audio ne sont pas en reste. Les Piste Son Anglais en DTS-HD Master Audio 7.1 tirée de la Piste Mono originale, et la Piste Audio Français, plus récente -elle a environ 40 ans- en DTS-HD High Resolution 7.1 elles délivrent toutes les deux un son enveloppant mais naturel tout en offrant quelques beaux effets.

"Dumbo" en Blu-Ray est donc un surprenant spectacle visuel et sonore qui risque d'en étonner plus d'un.

Cette édition reprend des Bonus de la précédente édition DVD auxquels viennent s'ajouter des Bonus de l'édition DVD américaine ainsi que des Bonus inédits exclusifs à cette édition Blu-Ray.

Les Bonus sont principalement en HD, certains sont en Définition Standard.

"Fonction Ciné-Explore". Permet de voir le Film avec Commentaire Audio de Pete Docter (Réalisateur de "Monstres et Compagnie" et "La-Haut") en incrustation, ou PiP, ainsi que d'autres intervenants, complétés de Storyboards, Documents,Dessins, etc... Cette fonction est Doublée en Français.

"Scènes coupées". Sous-Titré.

"Les Coulisses de la Production.":

L'envol: Le Making-Of de Dumbo. Sous-Titré. (28mn 08s)
La magie de Dumbo: Visite de l'attraction Disneyland. Sous-Titré. (3mn 10s)
La conception sonore. En SD. Sous-Titré. (5min 57s)
Fêtons Dumbo. En SD. Sous-Titré. (14mn 50 s)
Présentation Télévisée originale par Walt Disney. En SD. Sous-Titré. (1mn 05s)
Bandes-Annonces.
Galerie d'images.

"Courts-métrages Bonus.":
Elmer l'Elephant. En Français. (8mn 30s)
La Souris volante. Sous-Titré. (9mn 20s)

"Jeux.":
Que voyez-vous?
Que savez-vous?

Dans ce Pack se trouve aussi le DVD de "Dumbo".

Audio du DVD: Anglais 5.1 Disney Enhanced Home Theater Mix. Français 5.1 Disney Surround. Français DTS 5.1 et Arabe Disney Enhanced Home Theater Mix.

Les Bonus du DVD:

"L'envol: Le Making-Of de Dumbo."

"La magie de Dumbo: Visite de l'attraction à Disneyland."

"Commentaires Audio."

"La conception sonore, extrait du Film 'Le Dragon récalcitrant'."

"Présentation Télévisée originale par Walt Disney."

"Bandes-Annonces."

5.0 étoiles sur 5 A quand un collector, 13 juillet 2004
(COMMENTATEUR DU HALL DHONNEUR)
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo (DVD)
Ce qui est étonnant avec le quatrième classique (aujourd'hui) Disney, "Dumbo", c'est que c'est probablement un des plus simples qui ait été réalisé jusqu'à maintenant, pourtant c'est l'un des meilleurs ce qui prouve que même que le moindre détail n'est pas si important dans le film mais que l'histoire & les personnages le sont (différent de Blanche Neige & Pinocchio). Au lieu de ça, Dumbo repose sur une histoire simple que tout le monde connaît mais ces 64 minutes sont suffisantes pour nous raconter qu'un éléphant avec de grandes oreilles n'a pas à être rejeter, le fait que ce dessin animé soit si présent dans nos esprits mis à part le fait que ce soit un Disney, c'est que tout le monde peut s'y identifier, ce qu 'on nous dit dans le reportage en bonus... le dolby & le son 5.1 (zone 1) sont très bien ; bien que l'image soit médiocre ! Mais le grain rajoute le charme.... Les extra sont bien : le commentaire très informatif les concepts « arts » sont intéressants & "Celebrating Dumbo" est un très bon bonus. Le seul point negatif c'est que la Disney Cie. Continue de ruiner les classiques en ajoutant des séquences inutiles. "Dumbo II" est bientôt en vente (beurk !). "Dumbo", a seulement coûté $800,000, & a sauvé Disney de la banqueroute après les échecs commerciaux de "Pinocchio" & "Fantasia". Alors c'est une œuvre exceptionnelle de Disney à posséder ne serait-ce pour le côté historique! Achetez ce classique qui ravira la famille vous ne le regretterez pas ;-)
>>>>> Nelly

5.0 étoiles sur 5 Nouvelle jeunesse en HD pour Dumbo, 21 janvier 2011
Ditchovitch "Ditchovitch" (Belgique) - Voir tous mes commentaires
Etonnant transfert que ce transfert HD 1080p d'un classique de l'oncle Walt. Le rendu est situé entre le clinquant « La belle au bois dormant » et « Blanche Neige et les sept nains » resté un peu plus rustique. Le nouveau transfert de « Dumbo » a été nettoyé de fond en comble et se voit aujourd'hui délesté de tout défaut de pellicule. Ce qui frappe le plus, c'est le punch des couleurs complètement revigorées depuis la dernière parution DVD. La qualité des images est indéniable sur le blu ray grâce notamment à des contours précieusement redessinés ce qui revitalise complètement le métrage du coup bien net et défini (dans les limites du dessin d'origine). Comme pour les autres vieux classiques de Disney, le matériaux d'origine n'a pour autant pas été trahi. On retrouve donc un grain parfois tout de même bien perceptible sur plusieurs plans. Pas de miracle pour les quelques images naturellement un peu moins précises (Le train du bonheur...) mais il aurait fallu sans doute redessiner la séquence ce qui n'est pas concevable. Malgré les décennies, Dumbo trouve grâce au transfert blu ray une nouvelle jeunesse apportant une réelle plus value par rapport au dernier DVD. Nouveaux encodages audio en 7.1 DTS HRMA en VF et 7.1 DTS HDMA en VO.
De nouveau bonus exclusifs au blu ray continuent de faire de cette édition la nouvelle référence pour ce film au charme agréablement désuet pour le plaisir des plus petits.

5.0 étoiles sur 5 Un dessin animé émouvant et un très bon blu-ray, 29 décembre 2014
Fiesta5 - Voir tous mes commentaires
"Dumbo", sorti en 1941 et réalisé par Ben Sharpsteen, Norman Ferguson, Wilfred Jackson, Jack Kinney, Bill Roberts et Samuel Armstrong (Les réalisateurs de "Pinocchio", "Fantasia", "La Belle et le Clochard", "Peter Pan", "Cendrillon", "Alice au pays des merveilles" et "Bambi" entre autres...), est un des films d'animation des studios Disney les plus émouvants, un chef d’œuvre que toute personne se doit de voir au moins une fois et ce, quel que soit l'âge! Si le film est court (à peine une heure) et que notre héros, Dumbo, ne parle pas, ce long métrage est une réussite totale, un film intemporel qui a remporté un franc succès lors de sa sortie au cinéma et qui dénonce les moqueries sur la différence physique. Le film nous raconte donc les mésaventures du petit Dumbo, un bébé éléphant qui est né avec de grandes oreilles et devient la risée de son clan et des humains. Protégé par sa mère, celle-ci se retrouve emprisonnée pour avoir défendue son fils des moqueries des autres. Se retrouvant seul, il va essayer de faire de ses oreilles un atout, grâce à l'aide de la malicieuse souris Timothée. L'histoire est très intéressante à suivre et ne manque pas d'humour ni d'émotion. Certains, surtout les plus jeunes, pourraient reprocher à ce film sa grande naïveté et son manque d'action, surtout par rapport aux animés d'aujourd'hui comme "Cars" ou "La Reine des neiges", mais ceux qui, comme moi, ont vu ce film depuis leur enfance lui trouveront un charme unique. Graphiquement, "Dumbo" est magnifique avec des dessins détaillés et colorés ainsi qu'une animation sans faille. Le film possède un rythme soutenu, on ne s'ennuie jamais. Les morceaux de bravoure sont efficaces et spectaculaires et les personnages sont tous très attachants et charismatiques, surtout Dumbo et son ami Timothée. Ils forment tous les deux un très beau duo. Les chansons sont également très sympathiques et entraînantes, avec une mention particulière pour la triste et belle chanson "Mon tout petit", qui en a fait pleurer plus d'un, et la chanson "La marche des éléphants", qui reste aussi un passage assez marquant et visuellement impressionnant. Bref, "Dumbo" est un dessin animé magnifique et touchant, un chef d’œuvre des studios Disney à ne pas manquer! Un très bon divertissement drôle et spectaculaire qui plaira à toute la famille. A voir absolument!

Le blu-ray offre une superbe qualité d'image, digne du support HD. Les couleurs sont belles et l'image est très propre et nette. Rien à dire, c'est bien mieux que le DVD, qui est fourni avec le blu-ray, et vraiment impressionnant pour un film de 73 ans! Disney a vraiment fait du très bon travail sur la restauration de l'image, le film a pris un sacré coup de jeune! A noter la présence de bandes noires sur les côtés de l'écran et non en haut et en bas comme on en a l'habitude de voir. Au niveau du son, la VF est proposée en 7.1 DTS-HD HR. Un son de très bonne qualité même si la VO, qui est proposée en 7.1 DTS-HD MA, est un peu meilleure.

En bref, "Dumbo" est un véritable chef d’œuvre des studios Disney. Un film intemporel que tout le monde doit absolument regarder au moins une fois tellement il est très beau et émouvant. Il contient tout ce qu'il faut pour passer un agréable moment en famille devant la télévision : Une histoire intéressante à suivre avec une belle leçon de morale, des dessins et animations superbes, un rythme soutenu, des morceaux de bravoure efficaces et spectaculaires, des personnages attachants, de l'humour et de l'émotion. Un excellent divertissement qui comblera un large public. Le blu-ray est exempt de tout reproche. Un achat sûr.

4.0 étoiles sur 5 Excellent mais ..., 6 mars 2010
Corneillet (France) - Voir tous mes commentaires
En terme de qualité graphique ce doit être la meilleure édition de Dumbo ! la restauration est magnifique pour s'en rendre compte il suffit d'aller dans les bonus et de visionner les bandes-annonces d'époque pour se rendre compte ne serai-ce que du travail de nettoyage.

Le petit "mais" vient du doublage de la version Française qui a été intégralement refaite, alors niveau qualité il y a rien a redire mais lorsqu'on a autant vu ce film lorsqu'on était enfant le changement des voix est flagrant pour ne pas dire très dérangeant car les intonation ainsi que les répliques ont été changées. Comprenez pas intégralement le sens est conservé mais ce n'est pas mot pour mot la VF de notre enfance et des répliques baaaah ça se garde :)

Mais pour toute personne n'y ayant jamais fait attention cela ne posera aucun souci , mes petits frères ont ainsi adoré.

5.0 étoiles sur 5 Hymne à la Tolérance, 29 décembre 2010
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo [Édition 70ème Anniversaire] (DVD)
Qaund je l'ai vu la première fois (l'année dernière), j'ai été en larmes, et je me disais que déjà à l'époque, la société était peu ouverte vers les gens "anormaux". Disney donnait souvent des messages de tolérance, de paix ... dans ses films. Je ne pourrais jamais lui dire assez merci, il a tellement fait pour plusieurs générations, notre culture.
On ne peut ne pas avoir de compassion, tant l'éléphanteau est touchant. Pris en grippe par toute la bande de Mammouths.. JE veux dire d'éléphantes ( ^^ ), seule sa mère, mais aussi Timothée, la souris, le défendent et l'aiment pour ce qu'il est.
Car le problème de Dumbo, ce sont ses grandes oreilles.
Mais au fil du film, il est montré qu'il finit par être la mascotte du cirque, respecté, envié et heureux.
Mes parents n'ont pas aimé ce dessin animé, trop "enfants" à leurs gouts, je dois admettre, qu'il faut avoir les yeux d'un enfant pour le regarder. Mais mettez ce film à vos enfants (4-8ans), comme j'ai fait aux enfants que je gardais, je peux vous garantir, que cela les touche. Moi aussi, ça me touche.
Très beau film, très belle histoire, comme je dis, un très bel hymne à la tolérance. (surtout que moi je me sens concernée par ça).
Ce film montre à quels points, on peut être bourré de préjugés infondés.
Pour moi, ce film c'est... "L'apothéose" =)

5.0 étoiles sur 5 Blu-Ray "Dumbo"., 31 octobre 2012
lepetitalex "lepetitalex" - Voir tous mes commentaires
(TOP 500 COMMENTATEURS)    (COMMENTATEUR DU HALL DHONNEUR)
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo [blu-ray] (Blu-ray)
NB: Amazon met souvent sur la même page "Produit" des commentaires de Films en mêlant les éditions DVD et Blu-Ray sans tenir compte des différences de contenu et de support de ces différentes éditions. Difficile de comprendre les raisons de ce mélange... Ce commentaire porte sur cette édition: Dumbo [Blu-ray].

Pour le passage au Blu-Ray de "Dumbo", Disney a fait un travail de Restauration exemplaire sur ce Film d'Animation qui date de 71 ans. Le Film est présenté dans son Format d'origine, en 1.33, donc avec une Bande Noire de chaque côté de l'image, mais il est possible de mettre la fonction Bonus View qui incruste des Dessins à la place des Bandes Noires. Le Master a été restauré image par image afin d'éliminer défauts et saletés et de rendre à l'image ses couleurs d'origine qui s'étaient fortement détériorées au cours des années. Le grain Cinéma qui était devenu envahissant sur le Master a été éliminé, cette Remasterisation n'a heureusement pas pour effet de rendre l'image "Moderne", celle-ci restant toujours naturelle et respectueuse du style visuel original et de l'animation, au graphisme volontairement simple, de ce Dessin Animé. Si la précédente édition DVD était terne, là, grâce à une palette colorimétrique riche les couleurs sont éclatantes et retrouvent leur lustre d'antan. On ne trouve donc aucune tache, aucune griffure, aucune poussière sur ce nouveau Transfert Blu-Ray.

Les Bonus sont principalement en HD, certains sont en Définition Standard.

"Scènes coupées". Sous-Titré.

"Les Coulisses de la Production.":

L'envol: Le Making-Of de Dumbo. Sous-Titré. (28mn 08s)
La magie de Dumbo: Visite de l'attraction Disneyland. Sous-Titré. (3mn 10s)
La conception sonore. En SD. Sous-Titré. (5min 57s)
Fêtons Dumbo. En SD. Sous-Titré. (14mn 50 s)
Présentation Télévisée originale par Walt Disney. En SD. Sous-Titré. (1mn 05s)
Bandes-Annonces.
Galerie d'images.

"Courts-métrages Bonus.":
Elmer l'Elephant. En Français. (8mn 30s)
La Souris volante. Sous-Titré. (9mn 20s)

"Jeux.":
Que voyez-vous?
Que savez-vous?

5.0 étoiles sur 5 DUMBO [1941] [70th Anniversary Edition] [Blu-ray + DVD] [US Import], 31 mars 2015
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo [Édition 70ème Anniversaire] (Blu-ray)
DUMBO [1941] [70th Anniversary Edition] [Blu-ray + DVD] [US Import] Walt Disney's Timeless Classic! A Film You Will Never Forget!

For the first time ever, in celebration of this landmark film's 70th anniversary, experience the daring adventures of the world's only flying elephant with a dazzling all-new digital restoration and brilliant 7.1 DTS-HD Master Audio and also the 5.1 Disney Enhanced High Definition Theatre Mix Sound. The inspirational tale of Dumbo, the courageous baby elephant who uses his sensational ears to soar to fame with the help of his clever best friend Timothy Q. Mouse, will thrill and delight audiences of all ages. And now, the award-winning music and empowering messages about friendship and belief in yourself reach new heights in this must-have Blu-ray high-definition presentation of Walt Disney s animated classic Dumbo! Narrated by John McLeish.

FILM FACT: Awards and Nominations: 'DUMBO' won the 1941 Academy Award® for Original Music Score, awarded to musical directors Frank Churchill and Oliver Wallace. Churchill and lyricist Ned Washington were also nominated for the Academy Award for Best Song for "Baby Mine" (the song that plays during Dumbo's visit to his mother's cell), but did not win for this category. The film also won Best Animation Design at the 1947 Cannes Film Festival.

Songs and Performers: "Baby Mine" (Betty Noyes); "Casey Junior" (The Sportsmen); "Look Out for Mr. Stork" (The Sportsmen); "Song of the Roustabouts" (The King's Men); "The Clown Song" (A.K.A."We're gonna hit the big boss for a raise") (Billy Bletcher, Eddie Holden and Billy Sheets); "Pink Elephants on Parade" (The Sportsmen) (preceded by two minutes of music on soundtrack version); "When I See an Elephant Fly" (Cliff Edwards and the Hall Johnson Choir) and "When I See an Elephant Fly" (Reprise).

Voice Cast: Edward Brophy, Verna Felton, Herman Bing, Margaret Wright, Sterling Holloway, Cliff Edwards, The Hall Johnson Choir, The King's Men, Noreen Gammill, Dorothy Scott, Sarah Selby, Malcolm Hutton, Billy Bletcher and John McLeish (Narrator)

Directors: Ben Sharpsteen (Sequence Directors), Jack Kinney, Norman Ferguson, William "Bill" Roberts, Wilfred Jackson and Samuel Armstrong

Producer: Walt Disney

Screenplay: Dick Huemer, Joe Grant and Otto Englander

Composers: Frank Churchill and Oliver Wallace

Video Resolution: 1080p [Technicolor]

Aspect Ratio: 1.33:1

Audio: English: 7.1 DTS-HD Master Audio, English: Restored 2.0 Original Audio Soundtrack, French: 5.1 Disney Enhanced High Definition Theatre Mix Sound and Spanish: 5.1 Disney Enhanced High Definition Theatre Mix Sound

Subtitles: English SDH, French and Spanish

Running Time: 64 minutes

Region: Blu-ray: All Regions and DVD: NTSC

Number of discs: 2

Studio: Walt Disney Studios Home Entertainment / RKO Radio Pictures

Andrew's Blu-ray Review: Walt Disney's animated motion picture 'DUMBO' is 64 wonderful minutes of a baby elephant with gigantic ears that discovers his place in the world. It is a small, intimate, emotionally powerful mother-son tale with terrific songs and characters and outstanding animation, in other words, perfect family entertainment.

Released in New York in October, 1941 in Los Angeles, it premiered days after Japan attacked America. The brightly coloured circus picture is irrepressibly happy, even as it depicts an abnormal child's tale of woe. Opening with storks delivering new-borns in sacks to their circus animal mothers, expectant elephant Mrs. Jumbo looks up in anticipation of her special delivery. When the little fella finally arrives, the other elephants confer the cruel nickname.

Along comes Timothy, a sprightly, city mouse who'd rather pal around with Dumbo than with a bunch of catty old show hacks. With a good sense of justice and showmanship, Timothy sets about convincing Dumbo that his handicap doesn't have to ruin his life and that what can't be changed can be cast to Dumbo's own personal interest. Watching his plans unfold is a pleasure.

Dumbo, whose mother is branded mad when she comes to his defence, is assigned to perform with the clowns and a nasty, cynical lot they are to and, like most early Disney pictures, 'Dumbo' is embedded with clearly drawn, multi-layered characters. The clowns are oppressive, not funny; a bully with big ears acts out against sweet Dumbo; black crows are hip but they are also kind.

It's a wonderful stunning timeless, seamless delightful story about being totally different. Highlights include Casey Junior's musical choo-choo train chugging the circus out of winter hibernation in Florida, Dumbo visiting his mother in solitary confinement, as Mrs. Jumbo sings "Baby Mine" and, of course, the hallucinatory "Pink Elephants on Parade," which remains one of the best animated sequences in history.

'Dumbo' works primarily as a bonding fable, though he conquers his fears and eventually stops letting pain dominate his childhood and he does so by choice. Only then does Dumbo, deeply loved by his mother, encouraged by his friend, glide to his highest potential and he hits back at his tormentors before it's over. Cleverly mocking Hollywood especially with Timothy the capitalist rightly cashing in. Dumbo showers his mother with kisses in an ending that brilliantly integrates the story's theme that one's happiness is made not predetermined.

Although it was directed by Ben Sharpsteen, every frame of this Walt Disney tale about the outcast elephant with huge ears was personally approved by Uncle Walt himself. On the animation side, the highlight is the parade of pink elephants after Dumbo and Timothy Mouse get tipsy. Made for a fraction of the cost of previous Disney animations, this may be one of the studio's shortest features, but it's also among the best. So don't miss this beautiful magical festive family Walt Disney Animation film treasure.

Blu-ray Video Quality ' The film's original theatrical aspect ratio of 1.33:1 is preserved (as is the RKO title card for those who are interested) in this stunning 1080p encoded image transfer. Comparing this to the first DVD release is like a night and day difference. Contrast is much more solid, and it doesn't cause a hazy coloured mist to fall over the image as before, colours are truer and more richly delivered without ever going too bright, and sharpness is much better overall. Though there is no obvious banding in those blue skies, there seemed to be just a trace of it late in the film, and some anomalies in the water colouring can occasionally be glimpsed showing how truly sharp and clear the image is.

Blu-ray Audio Quality ' The Blu-ray disc offers a awesome 7.1 DTS-HD Master Audio sound mix and from original elements along with a Restored 2.0 Original Audio Soundtrack Mono mix for those who wish a historical audio track experience, plus 5.1 Disney Enhanced High Definition Theatre Mix Sound. The 7.1 mix has not been tricked out with extraneous obviousness. Music occasionally finds its way into the fronts and rears, and the several thunderstorms that happen during the movie provide the most obvious use of the rear channels for the rain and thunder effects. Overall, the audio track has a monaural presence despite the reworked sound, and it fits the unpretentious film just fine that way. No age-related artefacts like hiss or crackle are anywhere to be heard.

Blu-ray Special Features and Extras:

Blu-ray Feature Film + Bonus

DVD Feature Film + Bonus

All-New Digital Restoration

DisneyView Presentation [Expanded Viewing Experience]: DisneyView allows users to expand their viewing experience beyond the 1.33:1 original aspect ratio of the film by filling the otherwise dark edges of the screen with beautiful custom paintings by James Coleman, so you get the full 16:9 aspect ratio presentation.

About DisneyView Presentation with James Coleman [2011] [1080p] [16:9] [00:53] The special brand of Disney magic has inspired the lives of many who have fallen under its spell. For artist James Coleman, it began when he started working in the Studio's mailroom in the summer of 1969. His big break came when he entered one of his paintings in a studio art show. Several of the Disney Artists saw his potential and encouraged him to go into animation background painting. As the Background Department Supervisor, James Coleman was a strong creative influence in developing the look of over thirty shorts and twelve animated feature films. But with this delightful presentation, you actually see James Coleman in a small rectangle video screen at the top right of your TV screen, where he gives a very insightful talk about his time at the Walt Disney Studio. He also tells us that he worked on 'DUMBO' and it is one of his most favourite Disney Animation film. This is a must view extra.

With Cine-Explore Experience [2011] [1080p] [16:9] Here you get to view the whole of 'DUMBO' again, what you get to view while the animation film is in progress, is lots of rectangle images dotted about the screen, where you get lots of extra information about the animation film 'DUMBO' and the workings of the Walt Disney Studio in producing all of their animation work. But what is most interesting and fascinating aspect of this presentation is what you get to see with the main rectangle panel at the top right of your TV screen, is that you get to see and hear in a special viewing room Pete Docter [Director], Paula Sigman [ Disney Historian] and Andreas Deja [Animator]. We also get to see lots of rare image drawings relating to 'DUMBO' as well as Ward Kimball talk about his work on the animation film and also informs us that they were also working on 'BAMBI' at the same time. Another interesting aspect of this presentation, is that we get to see and hear Woolie Reithermann and his hard work and dedication on 'DUMBO,' plus we also get to see and hear other rare fascinating characters who helped to make 'DUMBO' the success it became. But we finally get to hear how 'DUMBO' came about and it was through Helen Aberson and Harold Pearl's delightful little book entitled 'DUMBO: The Flying Elephant' that Walt Disney really loved and brought the rights to the novel. But this is definitely a MUST view, as it is a fascinating introduction into the beautiful magical experience of the classic animation film 'DUMBO' and how it all evolved. But one word of warning, if you can only view this particular extra via the DVD disc, you do not get to view all the extra rectangle images popping up on your TV screen, but all you get is the audio commentary in the background.

Never-Before-Seen Deleted Scene: The Mouse's Tale [1080p] [[16:9] [5:35] Here we get an introduction by Don Haan, at the Disney Animation research Library, where Don Haan goes into great detail on why this sequence was never used in 'DUMBO.' But what you get to view, with the help of the original script, very detailed rare drawings and the original audio voice recording, which gives you a sort animation feature of this lost deleted sequence and especially how it would of looked if it had been included in 'DUMBO.' Dan Haan at the end of the sequence informs us he is very puzzled why there is no information why Walt Disney decided not to include it is 'DUMBO.'

Never-Before-Heard Deleted Song: 'Are You A Man Or A Mouse' [480i] [4:3] [3:53] Here also you get to see part of the animation sequence, like if it was included in the animation film 'DUMBO,' where the baby elephant is at the top of the burning building in the circus tent. But the rest of the sequence is provided by rare beautiful drawings and the voice of Timothy the mouse, telling Dumbo not to give up hope and always smile in the face of adversity. But can see why Walt Disney felt it would hinder the flow of the animation film.

Backstage Disney Features:

Feature Documentary: Taking Flight: The Making of Dumbo [1080p] [16:9] [28:08] This is a totally fascinating documentary into the history of 'DUMBO' and how it became the classic animation it is today. We get to see and hear from people like Eric Goldberg [Walt Disney Supervising Animator]; Jim Capobianco [PIXAR Animation Studios]; Jonas Rivera [Producer for 'UP' PIXAR Animation Studios]; John Canemaker [Animation Historian]; Paul F. Anderson [Author and Disney Historian]; Didier Ghez [Disney Historian]; Carol Grubb [Daughter of Joe Grant]; Richard P. Huemer [Son of Dick Huemer] and Michael Sporn [Animation Director]. With all of these contributors for this fascinating documentary, you get to hear all about the talented artists and musical directors who poured so much energy and talent into producing 'DUMBO' and making it such a financial success. This is also a must view extra and not to be missed.

Feature: The Magic Of DUMBO: A Ride Of Passage [A Heartfelt Look At Disneyland's Most Popular Ride] [1080p] [16:9] [3:08] This is definite Disney Promotion on how people love the Dumbo Ride and how its appearance has changed over the years in operation notes from the likes of Imagineering Senior VP Tony Baxter. To me it a bit over the top in your face promotion and seeing all the ghastly over the top spoilt children, who are equally over the top gushing about the ride. Not one of my most favourite part included in the extras.

Classic DVD Bonus Features:

Feature: Sound Design Excerpt from 'The Reluctant Dragon' [1941] [480i] [4:3] [5:56] A five-minute and 56 second clip that actually comes from a minor 1941 feature called 'The Reluctant Dragon.' The premise of the film showed writer Robert Benchley as he toured the Disney studios. With this very rare insight into how they go about making all the sound effects for a Walt Disney Animation Cartoon. It is a fascinating rare archive film, with such amazing use of different items to make the sound effects and also the orchestration. This is a very unusual picture quality, as the print is totally in sepia, and is a totally MUST view.

Feature: Celebrating DUMBO [480i] [4:3] [1:04] Here we get a collection of contributors that includes Leonard Malting; Andreas Deja; Don Haan; Ron Clements; Roy E. Disney; Rudy Behlmer; Lisa Keene; John Canemaker; Mike Gabrial; John Musker and Christy Maltese. But the outcome from all these people is how they love the 'DUMBO' animation film and give intimate detail of why it is top of their list.

Feature: Original Walt Disney TV Introduction [480i/black-and-white] [4:3] [1:04] This is a Walt Disney's Disneyland Special on the promotion of the animation film 'DUMBO.' Here we get to see and hear Walt Disney giving great praise about their all-time favourite animation film. But what is a total shame, is why couldn't they have allowed us to see the whole of this TV Special, very strange.

Theatrical Trailers: Original Theatrical Trailer [1941] [480i] [4:3] [2:10] and Theatrical Re-Release Trailer [1949] [480i] [4:3] [1:16]

Art Galleries Feature: Here you have Eight Galleries to view, which you can see listed below, and to access each Gallery you have to follow the following specific instructions, which are as follows:

1. To View An Image Full Screen: use the Directional Arrows on your Remote Control and press the ENTER button.

2. To Browse Images: Use the Left arrow and Right arrow buttons on your Remote Control to move from One Full Screen to another.

3. To Return To The Gallery: Press ENTER on your Remote Control.

4. To Return To This Gallery Instruction Menu: Select '?' on the Gallery Wall and press ENTER on your Remote Control.

5. To Exit The Gallery: Select the 'X' on the Gallery Wall and press ENTER on your Remote Control.

Finally, I have had to give you this above instructions, because you are not given this specific information for the Art Galleries, but you can only find out when you go to the first Gallery and see at the bottom of your TV screen the following symbols '?' and 'X' and I hope this has been of help to you and now here are the following Art Galleries for your enjoyment:

1. Visual Enjoyment

6. Research Pictures

7. Publicity

8. Original Dumbo Storybook [1941]

Bonus Shorts Feature:

Walt Disney's Silly Symphony Cartoon: Elmer Elephant [1936] [1080p] [4:3] [8:30] The short tells the story of a timid elephant named Elmer. In this story, he is invited to Tillie Tiger's birthday party, bringing her a bouquet of flowers. Tillie loves Elmer, but the other animal kids make fun of his nose (trunk) and cruelly mock him when Tillie isn't around to defend him. Broken-hearted by their teasing, Elmer leaves the party and cries in front of the nearby pond. Elmer is reassured by a nearby elderly giraffe named Joe who admits to him that he used to suffer the same teasing about his neck. Just then, a fire breaks out at Tillie's tree-house with Tillie still in it. The rescue efforts by the other children as well as a monkey fire brigade prove futile. With the help of Joe Giraffe and some pelicans that resemble Jimmy Durante, Elmer successfully puts out the fire and rescues Tillie. Voices by Bernice Hansen and Directed by Wilfred Jackson.

Walt Disney's Silly Symphony Cartoon: The Flying Mouse [1934] [1080p] [4:3] [9:19] A young mouse fashions wings from a pair of leaves, to the tune "I Would Like to Be a Bird." To the great amusement of his brothers. When his attempts to use them fail, he falls into the tub and shrinks his sister's dress and gets spanked by his mother. When a butterfly calls for help, he rescues it from a spider. When the butterfly proves to be a fairy, the mouse wishes for wings. But his bat-like appearance doesn't fit in with either the birds or the other mice, and he finds himself friendless; even the bats make fun of him, making a point that he is "Nothin' But A Nothin'" and the butterfly fairy reappears and removes the mouse's wings, telling him that it is best for him to be himself. Directed by David Hand and Music by Bert Lewis and Frank Churchill.

Disney Family Play Feature:

What Do You See? [Decipher the Scrambled Images in This Game] You have either the Single Player Mode or the Family Mode. But what you have to do is recognise the scrambled image as fast as you can. Select the correct answer at the bottom of the screen by using the arrow keys or number keys 1 ' 6 on your Remote Control. The faster you choose the correct answer, the more points you score. Us the 'POP-UP' menu button to pause or exit the game. There will be 10 new images per game. So please have a go, as it is a great deal of fun and definitely a MUST play, and so good luck to all you players out there.

What Do You Know? [Fun Trivia Game For All Ages] Like the previous Game, you have either the Single Player Mode or the Family Player Mode. Again like the previous Game, the faster you answer correctly, the more points you score. When you see the number keys on your Remote Control, you have to enter them in the two blank boxes [for example you have to insert two numbers like '03'] at the top of the TV screen and then press OK. To change your answers, select CLEAR. Use the 'POP-UP' menu button to pause or exit the Game. So once again please have a go, as it is a great deal of fun and is definitely a MUST play, so good luck to all you players out there.

Learn How To Take Your Favourite Movie On The Go [Disney File Digital Copy] This is very much explained in the heading.

Discover 3D Blu-ray with Timon & Pumba: This is a promotion cartoon presentation on promoting 3D Blu-ray with the two cartoon characters from the Disney Animation 'The Lion King.' Please note that you will not be able to view it in 3D, as it is only included on the DVD.

Sneak Peaks [10:52] The Lion King ' Diamond Edition [Blu-ray + DVD] [2011] [1080p] [16:9]; DisneyNature: Chimpanzee [1080p] [16:9]; Spooky Buddies: The Curse of the Howlloween Hound [Blu-ray + DVD] [1080p] 16:9]; Anti-Smoking Promotion [1080p] [4:3]; Disney Movie Awards Promotion [1080p] [16:9]; Tinker Bell and The Pixie Hollow Games Promotion [1080p] [16:9]; Disney Parks Promotion [1080p] [16:9]; Disney Junior TV Channel promotion [1080p] [16:9]; Beauty and the beat: The Enchanted Christmas ' Special Edition [Blu-ray Combo Pack] [1080p] [16:9]; Lady and the Tramp ' Diamond Edition [Blu-ray + DVD] 1080p] [16:9]; Disney Treasure Buddies [Blu-ray + DVD] [1048p] [16:9] and Tinker Bell and the Mysterious Winter Woods Promotion [1080p] [16:9]

Finally, with the Blu-ray release of 'DUMBO,' Disney's animated feature is at long last available in gorgeous high definition. And while the film is only 64 minutes long, it has just as much heart and spirit that we have come to expect with this truly magic Walt Disney animation film extravaganza. The Blu-ray disc itself functions, looks, and sounds exactly the same, with only the tiniest of differences in the language options. Fans of this animation film shouldn't hesitate to make a purchase, especially at the price with this. I can still earnestly recommend this Title, as it is a brilliant solid job, and is definitely one of Disney's most amazing Blu-ray discs. Very Highly Recommended!

Andrew C. Miller ' Your Ultimate No.1 Film Fan
Le Cinema Paradiso
WARE, United Kingdom

5.0 étoiles sur 5 extra, 2 mai 2002
Par Un client
Ce commentaire fait référence à cette édition : Dumbo (DVD)
ma fille de 4 ans a adoree,ainsi que mon petit garçon de 18 mois.le dessin animee est tres bien fait.elle a beaucoup aimee egalement les bonus (chanson,histoire racontee,dessin animee suplementaire).une tres bonne idee de cadeau.

5.0 étoiles sur 5 Très belle édition, 10 décembre 2014
Malgré 70 ans au compteur, cette édition de Dumbo propose une image d'une qualité incroyable. C'est beau, c'est propre, aucun défaut. Grâce à l'option Disney View, il est possible de regarder le film en 16/9 avec un habillage latéral de morceaux de dessins de l'époque Côté son, VF comme VO donnent à la musique une plus grande ampleur. Enfin, cette édition croule sous les bonus, dont on appréciera particulièrement le mode Bonus View, permettant de regarder Dumbo avec des commentaires qui apparaissent en incrustation dans l'image principale, avec un max d'infos. Édition aussi belle que complète.

Dumbo [Édition 70ème Anniversaire]
Dumbo [Édition 70ème Anniversaire] de Ben Sharpsteen (DVD - 2010)