Saints of the Shadow Bible
Format: Format KindleModifier
Prix:6,99 €

le 29 mai 2014
Quand Fox était la figure de proue des Complaints, c'était très bien. Mais qu'il s'attaque à Rébus m'avait rendue mal à l'aise avec une bonne fin puisque Rébus est toujours resté marginal mais clean. Et revoilà les deux ensemble ! Cela donne les anciennes méthodes d'investigation contre les nouvelles et devinez qui conduit à la solution ?
Excellent. Bravo Mr Rankin. Please, continuez d'avoir ce genre d'idées originales, vous êtes un Maître.
le 3 octobre 2014
Policemen serving in Internal Affairs units are hated by their colleagues worldwide and their return to normal duty is problematic. Ian Rankin (IR) wrote 2 riveting books about Malcolm Fox (MF), an ambitious and scrupulous employee of such a ‘complaints’ unit. Here MF locks horns with John Rebus (JR) in a strange, complicated and exhausting duel lasting 14 intense days investigating a number of killings.
Early in his career in the early 1980s, young Rebus was posted to a corrupt, law-breaking and vicious detective police detail, whose own nickname is this book’s title. Thirty+ years later, its surviving members meet, following a recent change on double jeopardy under Scottish law: cases once dismissed by jury and judge, can be re-opened. This threatens some ex-Saints more than others: one is dead, another dying, leaving three members, including Rebus.
This very tense novel written in 14 numbered chapters with lots of sub-sections, describes their unfurling crisis during the early run-up to the September 2014 Scottish referendum vote on independence. It sees another return of John Rebus to police duties, albeit as a lowly DCS on probation with his former trainee and lover, DCI Siobhan Clark as his boss.
Once again, spot-on dialogues and characterization and full of urgency and atmosphere. Young Darryl Christie, first introduced in “Standing in another Man’s Grave”, comes across as a worthy successor to earlier Edinburgh gangster bosses. Hope the series continues, but this police procedural underlines on many of its pages that creative crime fighters like John Rebus are a dying species, unloved by colleagues, not only in Scotland.
le 9 novembre 2013
read it in two days, its another great rebus story, this time with Malcolm Fox as well. going to buy it for Christmas for some other Rebus fans
Il y a assez de violence à la tv et dans la vraie vie. Ce roman est loin de tout ça. John Rebus est un policier à l'ancienne, tout est dans la pensée et dans le dialogue. Un peu limite légalité mais incapable de faire mal à une mouche. C'est le roi du donnant-donnant avec les crapules. Rebus n'est pas de ces flics aussi retorts qu'ils sont alcoolos, juste un verre de whisky pour avoir les idées claires, et il aura l'inspiration. Même vieux de la vieille, il aime travailler avec les jeunes sans que ça lui pose de.problèmes. On croise même Malcolm Fox qui a quitté l'IGS.
le 18 octobre 2014
On ne se lasse pas de John Rebus, peu aimable, tête de pioche et indiscipliné. Rankin a réussi à créer un personnage qui vit et que l'on ne se lasse pas de retrouver. Un policier qui se pose beaucoup de questions morales sur son travail et sur la limite entre le bien et le mal. Les criminels ne sont pas toujours si éloignés des justiciers.
le 28 juin 2014
All the old familiar faces, places, twists turns and loose threads.
A good page turner
I would recommend it to anyone who likes a bit of intrigue without gratuitous sex and violence.
Julie Thomas
le 13 juin 2015
Excellent livre. Je vous conseille de vous plonger dans cette atmosphère de suspens et de suivre le personnage principal qui est un anti héros
le 8 juin 2014
really good but similar in places to other books looking forward to Ian Rankin brining out another Rebus well done Ian