Cliquez ici undrgrnd Cliquez ici cliquez_ici. RentreeScolaire Cloud Drive Photos En savoir plus Achetez Kindle Paperwhite cliquez_ici cliquez_ici

Commentaires client

1 étoile
Format: Broché|Modifier
Prix:30,00 €+ Livraison gratuite avec Amazon Prime

le 4 septembre 2002
El gran especialista sobre la Restauració (veure “La Restauration” del mateex autor, també molt recomanable), Guillaume de Bertier de Sauvigny, ens apropa en aquest volum la figura complexa del fidel ministre de Francesc II d’Austria. La imatge fèrria i despietada del canceller que ens havia llegat certa historiografia, francesa principalment, és bandejada amb proves documentals. Cal, però, precisar que aquesta nova revisió de la figura de Metternich també ens descobreix moltes de les seves « debilitats » .
Tot i ser el campió de l’ancien régime, Metternich no se’ns presenta com el líder segur i implacable, sinó més aviat com un dirigent que ha d’acceptar la situació internacional tal com li ve i, fins i tot, moltes vegades el veurem impotent davant dels esdeveniments. També ens adonarem que la seva imatge mítica en els afers internacionals, tenia els peus de fang de la política interior de l’imperi, de la qual era totalment aliè (una anècdota referent a un familiar seu a qui no pot estalviar la presó, en el moment més àlgid del seu poder, és prou il·lustrativa). A més, la seva agitada vida amorosa (que no impedeix, evidentment, el compliment de les obligacions conjugals i paternals) ens presenta un ser humà feble i apassionat, també egoista i desitjós de l’afalac proper i càlid.
En definitiva, una obra molt recomanable, molt amena i ben escrita, que si no reivindica la figura de Metternich (cosa que podria fer-se, com a mínim des del punt de vista europeu), sí que la resitua entre les grans personalitats del segle XIX.

Les client ont également visualisé ces articles

Avez-vous besoin du service clients? Cliquez ici

Liens Sponsorisés

(De quoi s'agit-il?)